Werkwijze van onze praktijk
Bij telefonisch contact met de praktijk verzoeken wij u zoveel mogelijk rekening te houden met de onderstaande contacttijden.
U kunt tussen 8.00 en 12.00 bellen voor het maken van afspraken, aanvragen van visites en recepten en vragen aan de assistente. Het aanvragen van een visite kunt u uitsluitend in de ochtend doen.
Als u in de ochtend belt, tussen 8.00 en 12.00, kunt U afhankelijk van de aard van de klacht dezelfde dag gezien worden. De assistente zal u kort vragen naar een reden van het bezoek aan de huisarts. Zij kan dan samen met u beoordelen hoe dringend de klacht is en of er extra tijd nodig is. Voor een afspraak staat tien minuten gereserveerd. Wanneer u verwacht meer tijd nodig te hebben dient u dit aan de assistente door te geven. Zij reserveert dan meer tijd voor u.
Eenvoudige klachten of klachten waarvoor geen lichamelijk onderzoek nodig is door de huisarts, kunnen ook telefonisch door de huisarts worden behandeld. U kunt hiervoor een afspraak maken voor het telefonisch spreekuur. De assistente noteert dan in de agenda van uw huisarts en U wordt op dezelfde dag teruggebeld.
Tussen 12.00 en 13.30 uur zijn wij in verband met administratieve werkzaamheden alleen voor spoedgevallen op onze spoedlijn bereikbaar.
Huisbezoek
Een huisbezoek is bedoeld voor mensen die fysiek niet naar het gewone spreekuur kunnen komen. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Een huisbezoek moet u van te voren aanvragen bij de assistente. Zij maakt een afspraak voor u met de huisarts. Voor het aanvragen van huisbezoeken dient u in de ochtend tussen 8.00 en 10.00 te bellen. Houd u daar alstublieft rekening mee.
Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, kunt u dat beter doen. De behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u beter en sneller kunnen helpen in de praktijk.